FAQ

Leveransförfrågan:

Jag har lagt en beställning. Kommer min beställning fortfarande att bli levererad?

Trots att vår webbutik numera har stängts ner, kommer beställningar som är gjorda före webbutikens nedstängning alltjämt att bli behandlade och levererade. 

När din beställning lämnar vårt lager, får du som vanligt en bekräftelse via mejl. Observera att den aktuella situationen hos ESPRIT medför att det kan uppstå leveransfördröjningar i upp till tio dagar.

 

Returer:

Hur returnerar jag varor?

Vill du returnera dina beställda artiklar eftersom de inte lever upp till dina förväntningar? Inga problem!

Efter att du har mottagit ditt paket har du 14 dagar på dig att i lugn och ro prova dina artiklar och returnera dem kostnadsfritt till oss.

När din retur har blivit mottagen, gör vi allt vi kan för att återbetala dina pengar så snabbt som möjligt. Som regel ordnar vi med återbetalning redan samma dag, vilket innebär att beloppet finns på ditt konto inom de närmaste fem dagarna, beroende på bankernas handläggningstid.

 

Returer/återbetalning:

Får jag ändå tillbaka mina pengar för returen, trots att webbutiken är stängd?

Du behöver inte oroa dig. När din retur har blivit mottagen, gör vi allt vi kan för att återbetala dina pengar så snabbt som det går. Som regel ordnar vi med återbetalning redan samma dag, vilket innebär att beloppet finns på ditt konto inom de närmaste fem dagarna, beroende på bankernas handläggningstid.

Observera att du har 14 dagar på dig att returnera varor efter att du har mottagit ditt paket!

 

Presentkort: 

Vad händer med tillgodohavandet på mitt presentkort?

Trots att varumärket ESPRIT planeras att fortsätta under en ny ägare, är det av juridiska skäl tyvärr inte möjligt att återbetala innestående tillgodohavande på presentkort. Tillgodohavandet kan emellertid utgöra en fordran mot ESPRIT, som du som kund kan driva in. Hur du gör detta finns under följande länk.


Försäljning:

Kan jag fortsätta att handla mode från ESPRIT i butik eller på nätet?

Ja, alla butiker, förutsatt att de ägs av ESPRIT och inte bedrivs av tredje part, kommer tills vidare att vara öppna och erbjuda mode till attraktiva specialvillkor. Just nu går det tyvärr inte längre att beställa varor i ESPRIT:s webbutik. Vi hoppas att vi mycket snart kommer att kunna öppna upp den igen.


e-points: 

Går det fortfarande att lösa in e-points?

Företagets aktuella situation gör att det tyvärr inte längre går att lösa in e-points i ESPRIT-butiker eller online.